- Sisääntulokaluste
- myymäläTV
- ESL-hintanäytöt
- Asiakaskäyttäytyminen
- sensorbeacon
- Konseptointi
- Vuoronumeroautomaatti
- Rakentaminen ja asennukset
Säästöä ja selkeyttä ESL-hintanäytöillä
Myymälässä asioivalle asiakkaalle yksi merkityksellisimmistä asioista on häntä kiinnostavan tuotteen hinta, koska siitä usein riippuu, ostetaanko tuote vai ei. Niinpä hintojen selkeä esittäminen on merkityksellistä myös kauppiaalle. Hintatietojen pitäminen ajan tasalla on kuitenkin aikaa ja työtä vaativa operaatio, jos se tehdään perinteisellä tavalla, hintalappuja tai -kortteja vaihtamalla.
Uusinta teknologiaa hyödyntäviin retail-ratkaisuihin erikoistunut, turkulainen digitoimisto doop on pureutunut tähän pullonkaulaan ja sillä on asiaan ratkaisu. doopin tarjoamilla sähköisillä ESL-hintanäytöillä, hinnat ovat kaikissa toimipisteissä aina ajan tasalla, sillä ne päivittyvät automaattisesti ketjun kaikissa myymälöissä yhtäaikaisesti. Hinnan lisäksi näytöllä voidaan sen koosta riippuen esittää muutakin tuotetietoa tai vaikkapa tuotteen varastosaldo.
ESL säästää työaikaa eli rahaa
Syitä ESL:ään siirtymiseen on useita ja ketjuliiketoiminnassa syyt voi vielä kertoa myymälöiden määrällä. doopin ESL-järjestelmä tarjoaakin säästöjä eniten juuri myymäläketjuille, mutta hyötyä on muillekin yrityksille, joilla hintojen hallinta on keskitettyä tai hinnat muuttuvat usein. Helpon päivitettävyytensä ansiosta ESL mahdollistaa lyhyetkin kampanjat.
Hintojen vaihdon nopeutumisen lisäksi ESL sujuvoittaa hyllytystä tai vaikkapa tavaroiden poimintaa verkkokauppatilauksia koottaessa. Valittujen tuotteiden hintalappuihin syttyvät merkkivalot kertovat ohjaavat niin hyllyjen täyttäjää kuin tuotteiden keräilijääkin heti oikeaan paikkaan.
ESL-näyttöjen hankintaprosessi on erittäin lyhyt ja mutkaton. Kun määrät, koot sekä sopivuus myymäläkalusteisiin on selvitetty, päätetään vain, minne integraatiot tehdään, ja kuka hoitaa asennuksen. Haluttaessa doop hoitaa senkin.
doopin ESL-näytöt ovat Kuluttajansuojalain edellyttämän Omnibus-direktiivin mukaisia eli hintanäytössä on mahdollista esittää tarjoustuotteiden osalta direktiivin edellyttämä alin hinta hinnanalennusta edeltäneellä 30 päivän jaksolla.
ESL-hintanäytöt ovat vain yksi osa doopin retail-ratkaisujen kokonaisuutta. Jokainen sen yksittäinen elementti toimii itsenäisesti, mutta on myös laajennettavissa tarpeen mukaan useilla asiointia sujuvoittavilla, myyntiä lisäävillä, sisältöä tuottavilla ja dataa keräävillä ratkaisuilla.
