Vuoronumero­automaatti

Vuoronumeroautomaatti – lisämyyntiä ja hyvää asiakaspalvelua

Kun ihmiset jonottavat myymälässä, jotain on ilmeisesti tehty oikein – tai sitten ei. Jono kassalla kertoo toki siitä, että yrityksen tuotteille tai palveluille riittää kysyntää, mutta se on myös asiakastyytyväisyyttä heikentävä ongelma, jolle on jokin syy. Sen selvittämiseksi tarvittaisiin tosiasioihin perustuvaa numerotietoa myymäläpinnasta.

Sitä pystyy tarjoamaan doopin toteuttama Vuoronumeroautomaatti, joka on paljon enemmän kuin mitä nimi antaa ymmärtää. Se toki antaa asiakkaalle vuoronumeron, jotta tämä voi huoletta jäädä odottamaan omaa vuoroaan, mutta se myös kerää GDPR-yhteensopivaa dataa, jota voidaan monipuolisesti hyödyntää myymälän kehittämisessä ja asiakkaan palvelukokemuksen parantamisessa.

 

 

Vuoronumeroautomaatti kertoo, kuinka monta ihmistä kulloinkin on jonossa, kauanko asiakkaat keskimäärin jonottavat ja kuinka kauan asiointi tiskillä kestää. Saat tietää myös, moniko kyllästyy odottamaan ja poistuu jonosta.

Saadun tiedon perusteella voidaan suorittaa monenlaisia korjaavia toimenpiteitä, alkaen työvuorosuunnittelusta. Kun tiedetään, milloin palvelua tarvitsevia asiakkaita on eniten, voidaan näihin ajankohtiin panostaa lisää henkilökuntaa. Myymälän layoutia voidaan muokata paremmin toimivaksi ja vuoroaan odottaville mukavammaksi, myyvyyttä unohtamatta. Jonosta poistumista taas voidaan ehkäistä lisäämällä vuoronumerolappuihin viesti, jossa tarjotaan esimerkiksi jokin lahja tai eksklusiivinen tarjous hyvitykseksi jonottamisesta.

Vähäpätöinen seikka ei ole sekään, että Vuoronumeroautomaatti itsessään on asiallisen näköinen ja voidaan teipata tai maalata asiakkaan brändin mukaiseksi.

Vuoronumeroautomaatti integroituu täydellisesti doopin tarjoamiin infonäyttöihin, jolloin vuoronumero voidaan esittää tyylikkäillä ja selkeillä ruuduilla muun markkinointiviestinnän ohessa ja visuaalisesti yrityksen ilmettä noudattaen. Infonäyttöjä voi myös hyödyntää asiakkaiden opastamisessa oikealle asiakaspalvelupisteelle.

doopin retail-ratkaisuilla teet jonottamisestakin myyvää!

 

 

Telia Kauppa Hansan
digitaalisuus

Tutustu työhön →

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä,
niin kerromme lisää!

OTA YHTEYTTÄ