Kiramille display-mainontaa Suomessa

  • SEM

Google Ads Display -kampanjalla tunnettuutta ja kävijöitä Kiramin verkkosivuille

doop suunnitteli ja toteutti Kiramille Google Ads Display -mainontaa Suomessa. Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Kiramin brändin ja tuotteiden tunnettuutta sekä tuoda esille Kiramin tuotteiden luomaa fiilistä. Kampanjalla haluttiin tavoittaa laaja joukko ihmisiä, saada heidät Kiramin verkkosivuille tutustumaan tuotteisiin sekä löytämään itselleen sopivimman tuotteen ja jälleenmyyjän.

Kampanjassa hyödynnettiin sekä itse luotuja että Googlen tunnistamia yleisöjä. Itse luodut yleisöt kustomoitiin avainsanojen ja kilpailijatietojen mukaan, kun taas Googlen tunnistamat yleisöt perustuivat kiinnostukseen ja ostoaikeisiin.

Kampanjassa käytettiin valmiita ei-animoituja bannerimainoksia, HTML5-mainoksia sekä responsiivisia display-mainoksia, joissa käytettiin useita kuvia ja eri tekstisisältöjä.
Mainokset jaettiin tuotekategorioiden mukaan niin, että eri kategoriat esiteltiin erikseen omissa mainoksissaan.

Kustannustehokkaalla kampanjalla saavutettiin huomattava näkyvyys ja runsaasti klikkauksia, eli siirtymiä mainoksen näkemisestä mainostajan verkkosivuille.

Kampanja seurasi myös eri tavoitteiden toteutumista, kuten jälleenmyyjiin tutustumista sekä jälleenmyyjän omille sivuille siirtymisiä. Tavoitteiden seuranta antoi lisäarvoa kampanjan tuloksille. Tavoitteiden toteutumisia tuli kampanjan viimeisen puolen vuoden aikana yli 600 kappaletta.

Jaa kaverille: