Asiakaskäyttäytyminen

Entä jos tietäisitkin, mikä saa asiakkaan ostamaan?

Määritelmällisesti asiakaskäyttäytyminen tarkoittaa asiakkaan käyttäytymistä, joka johtaa ostopäätökseen, mutta siihen liittyvät kiinteästi myös uusien asiakkaiden hankinta, nykyisten ostouskollisuus sekä asiakaspoistuma.

Sen sijaan, että yritys toimisi vain passiivisena edellä mainittujen tilanteiden toteajana, se voi asiakaskäyttäytymisestä kerättyä dataa hyödyntäen aktiivisesti toimia nostaakseen konversiota ja samalla tarjotakseen asiakkailleen parhaan mahdollisen asiointikokemuksen.

Ratkaisuja

doopilla on tarjota useita ratkaisuja tiedon keräämiseen asiakaskäyttäytymisestä niin myymälän tiloissa kuin sen läheisyydessäkin. Niiden avulla saadaan tietää muun muassa paljonko ihmisiä kulkee myymälän ohi eri aikoina, kuinka moni katsoo ikkunassa olevia mainoksia tai tuotteita, moniko tulee sisään, missä he liikkuvat myymälässä ja ennen kaikkea, missä eivät. Lisäksi saadaan tietoa myös asiakkaiden ikäjakaumasta. Tiedon pohjalta voidaan optimoida aukioloaikoja, muuttaa esillepanoja, mitata kampanjoiden huomioarvoja ja monia muita konkreettisia asioita, joilla on vaikutusta myyntiin.

 

Mitattavaa tietoa asioinnin kaikista vaiheista

doopin tarjoaman metriikan ideana on kerätä tietoa kattavasti asiointitapahtuman kaikista vaiheista myyntisuppiloajattelun mukaisesti. Kuinka moni potentiaalisista asiakkaista pysähtyy myymälän eteen tai katsoo ikkunaa, moniko heistä tulee myös sisälle myymälään, mitä tuotteita he tarkastelevat ja kuinka moni päätyy myös ostamaan. Jokainen mitattava touch point suppiloi asiakasta kohti viimeistä konversiota eli myyntiä. Saadun tiedon pohjalta voidaan tehdä toimenpiteitä konversion parantamiseksi.

 

Suuret ja selkeät näytöt
Diacor Tapiolaan

Tutustu työhön →

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä,
niin kerromme lisää!

OTA YHTEYTTÄ